[Spellyans] honen and onen

Michael Everson everson at evertype.com
Mon Nov 24 16:39:50 GMT 2008

On 24 Nov 2008, at 16:08, nicholas williams wrote:

> The following is a quotation from the website of Gorseth Kernow http://www.gorsethkernow.org.uk/kernewek/ystory.htm
> :
>
> Desedhek an Governans Tythyek a leverys adro dhe Gernow yn y
> dheryvas a 1994 -
> “Gwryth Keltek a Gernow a wra gwruthyl clewans cref a honensys ajy
> dhe’n conteth. Mappa Mundi a’n 13ves cansbledhen a dhysqueth an
> peder ran an enys a Vreten avel Pow Saws, Alban, Kembry ha KERNOW.
> Yma re (sic) a gynnyk na vu Kernow unys yn lafyl yn Pow Saws. Kernow
> yu rych gans semlans kelvyth, lyenak ha cryjyk a’y ystory. Yma gensy
> hy baner hy honen ha sans tasek, hag a’s teves nyver an ughella a
> hen veyn cof yn Breten.”

That shows "honensys" with stress on the "e"; it's not "honansys". Now
according to our rule (from the earliest KS) we write the schwa with
the vowel it takes under stress (as colon colodnow, not colan colodnow).

On linguistic grounds therefore we should write onen/honen, regardless
of the etymology.